Reklámokra csapott le a fogyasztóvédelem A reklámtevékenység tavalyi átfogó ellenőrzése során a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) 2039 reklámot vizsgált meg, ezek 13 százalékánál, 269 esetben állapítottak meg jogsértést – közölte az NFH az MTI-vel. Az
ellenőrzés 1880 reklám közzétételére
alkalmas eszközt érintett, 14 százalékuk
közölt jogsértő hirdetést – tették
hozzá. Kiemelték: a hatóság egyaránt
vizsgálta a közterületi, kirakati reklámhordozókat,
valamint az újságokban, magazinokban, szórólapokban,
reklámújságokban és az interneten
megtalálható hirdetéseket, illetve a televízió-
és rádiócsatornákon elhangzó
reklámokat is. A megtévesztő kereskedelmi gyakorlatra példaként említették a reklámtáblán hirdetett minden termékre kiterjedő akciót, ami az adott üzletben már nem a reklámban szereplő feltételekkel valósult meg, valamint a kereskedelmi forgalomban kapható gyümölcslé dobozán feltüntetett olyan reklámszöveget, mint a „100 százalék almalé növényi kivonatú C vitaminnal dúsítva”, amit a vállalkozás nem tudott igazolni. A közlemény szerint több esetben tapasztalták, hogy a cégek reklámjukban gyógyító hatást tulajdonítottak például védőszemüvegnek, mágnesterápiának. A vállalkozások azonban nem tudtak olyan tudományosan megalapozott bizonyítékkal szolgálni, amely kétséget kizáróan igazolta volna állításaik valóságtartalmát – olvasható az NFH közleményében. (MTI) Fogyasztóvédelemmel kapcsolatos cikkeink |